Jeśli uważasz, że Twój pies mógłby zostać gwiazdą YouTube, dlaczego nie przekazać świata tak, jak go widzi z jego perspektywy? Proces filmowania z twarzy zwierząt domowych przeszedł długą drogę od czasu wprowadzenia na rynek reklamy Beggin' Strips w 1998 roku. Dzięki produktom takim jak GoPro Fetch Mount i jego odpowiednikom, możesz przymocować kamerę do każdego czworonoga większego niż kot.
Tyle tylko, że założenie GoPro nie oznacza stworzenia nowej sensacji w internecie.
Szczerze mówiąc, w tej chwili w internecie nie brakuje filmów o zwierzętach. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twój zwierzak się rozwijał (lub przynajmniej bawił rodzinę i przyjaciół), filmowanie go, jak przechadza się po domu, wącha pod ogonem innych psów lub prześlizguje się obok lecącego w jego kierunku kotleta, to zdecydowanie za mało. "Pies w filmie musi robić albo coś pysznego, albo coś jawnie zabawnego. "Będziesz musiał pójść albo drogą 'cute-mi' albo drogą 'boo-ha-ha'", mówi Kyle Gaughan, założyciel Pawstruck.com, odnoszącej sukcesy firmy reklamowej, która używa wirusowych filmów o zwierzętach do wszystkich swoich kampanii marketingowych.
A jeśli uda Ci się wyciągnąć ten bardzo zabawny moment, wysiłek może się opłacić. Na przykład, mimo że Wściekły Kot, który w zeszłym roku zarobił ponad 100 milionów dolarów, okazał się falsyfikatem, nadal ma swojego agenta i dożywotni kontrakt z firmą telewizyjną. Prawdopodobnie nie powinieneś teraz rzucać swojej codziennej pracy, ale jeśli zastosujesz się do tych sześciu wskazówek, możesz bardzo dobrze uruchomić nowe wirusowe wideo z psem.
Wybierz własnego kamerzystę
Wszystkie psy są urocze i robią śmieszne rzeczy, ale według Gauguina, niektóre rasy przyciągają większą publiczność online. "Pugi, corgisy, buldogi i buldogi francuskie są z założenia zabawne. Jednak szczeniaki każdej rasy są zawsze zabawne, a im są mniejsze, tym lepiej."
Znajdź najlepsze mocowanie
Wspomniany wcześniej GoPro Fetch Mount posiada dwa gniazda do montażu kamery - na kłębie i na klatce piersiowej. Steve Swift, założyciel Petception, firmy, która pozwala właścicielom monitorować ruchy swoich zwierząt na odległość, komentuje te opcje montażu. "Górny kąt tego wierzchowca jest postrzegany przez większość jako jazda na grzbiecie bestii. Z drugiej strony, uchwyt na klatce piersiowej daje wyraźniejszy obraz tego, co dokładnie widzi pies."
Upewnij się, że wszystkie paski są wystarczająco ciasno dopasowane, jednak nie tak ciasno, aby uwierały lub raniły Twojego zwierzaka w jakikolwiek sposób. Idealnie byłoby, gdyby uprząż była wykonana z odpornego materiału, tak aby była zarówno bezpieczna, jak i pewna.
Zaplanuj swoje własne wideo
Uważasz, że fajnie jest sfilmować swojego psa biegnącego z Tobą pięć kilometrów. Tylko, że to nie interesuje nikogo poza tobą. Zamiast tego postaraj się nakręcić coś ekscytującego, unikalnego i - co najważniejsze - krótkiego! Steve zamieścił mnóstwo materiałów "w imieniu" psów i tylko te, które naprawdę wyróżniają się na tle masy (jak np. owczarek pilnujący stada) w praktyce mają wystarczająco dużo wyświetleń.
Zastanów się też wcześniej nad strukturą filmu. Czasami w POV-video nie ma ani jednego ujęcia samego psa, a to niedobrze, bo to on jest główną gwiazdą! Dlatego warto zrobić kilka zdjęć psa, zanim skierujesz na niego kamerę.
Rozpocząć filmowanie
Zanim naciśniesz przycisk nagrywania, przyjrzyj się, jak trzymasz aparat. Czy filmujesz w pionie czy nie? "Bardzo trudno jest używać pionowego wideo do klipów na YouTube. Kończy się to przycięciem kadru, co obniża jakość wideo" - mówi Gaughan. Jeśli celem jest przesyłanie filmów do Internetu, wprowadź zasadę, aby zawsze kręcić w poziomie.
Zachęć psa, aby robił to, co chcesz, a kiedy skończy, zatrzymaj go jak najszybciej. Sprawdź też wcześniej, co ma się znaleźć w kadrze, bo pies będzie w nim tylko w niewielkiej części. Jeśli twoje otoczenie nie jest fotogeniczne, zrób zdjęcie gdzie indziej.
Edytuj, edytuj, tnij.
Twoje klipy powinny być zawsze krótkie, skompresowane, z przejściami tylko ze sceny na scenę. Jeśli Twoim celem jest naprawdę stworzenie wirusowego wideo, musisz zmieścić cały swój materiał w czasie nie dłuższym niż 1 minuta. "Bardzo niewiele filmów może przekroczyć tę granicę i nadal pozostać uzależniającymi" - mówi Gogen.
Ważny jest również dźwięk. Jeśli jest to tylko szum wiatru w tle, wycisz całkowicie dźwięk i nałóż na niego muzykę. "Dobrze dobrana piosenka lub kilka zabawnych dźwięków może naprawdę wzbogacić wideo". Ostatnio nie jest trudno znaleźć darmową muzykę z pomocą Google, która następnie nie będzie przeszkodą do monetyzacji wideo na YouTube. Przygotuj się na to, że spędzisz trochę czasu na tym etapie. Steve mówi, że montaż materiału do perfekcji zajmuje mu zazwyczaj od dwóch do trzech godzin.
Zoptymalizuj swoje wyszukiwanie
"To, jakich znaczników używamy, jest w rzeczywistości bardzo ważne. Meta tagi mówią wyszukiwarce o czym jest Twój film. Ponieważ wtedy, kiedy szukamy, nie używamy całych zdań, tylko słów kluczowych, które podsumowują to, co chcemy znaleźć. Na przykład, frazy "film o psie" lub "surfujący pies" mogą sprawić, że Twoje treści zostaną znalezione. Na YouTube bardzo ważny jest również tytuł filmu, który powinien być zwięzły, opisowy i dość jasny. Lepiej więc nazwać to "Dog POV Surf Video" niż "Bobby ścigający się po plaży w ostatnią niedzielę".
Rozładuj to, a następnie podziel się tym na mediach społecznościowych, jeszcze trochę. Zarówno Kyle, jak i Steve twierdzą, że Internet to zdradliwe miejsce, gdzie jedna treść może okazać się spektakularnym sukcesem, a inna może zostać pogrzebana w ciągu godziny od jej zamieszczenia. Więc jeśli nikt nie reposted swój film za pierwszym razem, repost go ponownie po pewnym czasie.
I na początek przykład odpowiedniego filmiku:"W świecie Waltera zawsze jest słonecznie!»
Jeśli znajdziesz błąd, podświetl fragment tekstu i naciśnij Ctrl+Enter.