Contour, jeden z najsilniejszych konkurentów GoPro, otwiera nowe możliwości. W tym tygodniu firma ogłosiła fuzję z innym amerykańskim producentem kamer akcji, iON.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale wiadomo, że nowa firma planuje zachować obie marki. Contour skupi się na wyższym segmencie cenowym, natomiast iON prawdopodobnie bardziej agresywnie skoncentruje się na rozwiązaniach budżetowych.
CEO i założyciel iON, Giovanni Tomaselli, zostanie CEO nowej firmy, natomiast CEO Contour, James Harrison, obejmie funkcję prezesa. Połączona firma powiedziała, że jej produkty są już sprzedawane w 10.000 sklepów w 40 krajach.
FirmaContour została założona w 2004 roku przez dwóch studentów Uniwersytetu Waszyngtońskiego, Jasona Greena i Marka Barrosa. W szczytowym momencie firma zatrudniała 70 pracowników i znalazła się nawet na liście 500 najszybciej rozwijających się firm private equity z przychodami w wysokości 27,3 mln USD w 2011 roku. Ale potem przyszły ciężkie czasy. W przeddzień wyjścia z Contour w 2013 roku, Barros blogował o wyzwaniach związanych z konkurowaniem z GoPro, które obecnie wyceniane jest na 6,7 mld dolarów.
"Pomimo stworzenia kamery, którą wielu uważało za najlepszy produkt na rynku, przepaść między nami a GoPro nie zmniejsza się, tylko powiększa" - pisał wówczas Barros. "Z każdym dodatkowym dolarem przychodów, które generują, luka rośnie, ponieważ leją te pieniądze z powrotem do marketingu, na zawsze zyskując uznanie w podświadomości konsumentów".
FirmaiON Cameras chciała wykorzystać rosnący popyt na kamery akcji w 2012 roku, kiedy na rynku pojawił się model iON Air Pro. Została ona założona w 2011 roku jako spółka zależna od światowego producenta elektroniki World Wide Licenses. Od tego czasu oferta została rozszerzona o rejestratory wideo, a także systemy bezpieczeństwa podobne do Dropcam.
Zakres produktów połączonej firmy wydaje się być szerszy niż w przypadku GoPro. Kamery do monitoringu, kamery używane w sytuacjach taktycznych przez policję i pracowników ochrony oraz, oczywiście, sportowe kamery akcji.
"Naszym celem jest zapewnienie najszerszego wyboru łatwych w obsłudze kamer akcji na rynku, tworząc produkt dla każdego konsumenta, w każdym segmencie cenowym" - powiedział Tomaselli. "Mamy teraz zasoby, aby kontynuować innowacje w kluczowych obszarach, rozszerzając naszą globalną obecność. "W komunikacie prasowym dotyczącym połączenia z iON, firmy zauważyły, że rynek kamer akcji ma przekroczyć 2,9 miliarda dolarów do 2018 roku. Firmy powiedziały, że planują inwestować w innowacje sprzętowe, jak również nowe oprogramowanie, które umożliwi lepszą edycję, fotografowanie i udostępnianie strumieniowego wideo.
Główny nacisk kładziony jest na wypełnienie luk rynkowych, ale kto wie jakie plany ekspansji ma GoPro, czy takie projekty jak Google Nesh, które również nie ominą ich udziału.
Jeśli znajdziesz błąd, podświetl fragment tekstu i naciśnij Ctrl+Enter.