GoPro HERO7 jest już w sprzedaży i w tym artykule opowiemy Wam o nim wszystko od początku do końca. Jeśli jeszcze nie widziałeś demonstracji możliwości kamery (lub jak użytkownicy nazwali ją "zabójcą drgań wideo"), sprawdź krótki klip poniżej, który pokazuje wszystkie główne funkcje, od dynamicznego Hyperlapse do niemal medytacyjnego SlowMotion. Zdziwisz się, jakiego przełomu dokonało GoPro w segmencie wideo.
Choć pod względem kształtu, rozmiaru i wyposażenia jest podobna do HERO6, HERO7 ma wiele ulepszeń. Dodatkowa pamięć RAM pomaga mu w obsłudze wielu zadań jednocześnie, a także w wykorzystaniu bardziej złożonych algorytmów oprogramowania do obsługi nowych funkcji. Technologia oprogramowania odgrywa coraz ważniejszą rolę w przetwarzaniu obrazów. Ponadto, użytkownicy zaznajomieni już z GoPro zauważą nieocenione zmiany w zarządzaniu interfejsem.
Nowe funkcje GoPro, dla tych, którzy są zbyt leniwi, aby dużo czytać
- HyperSmooth - super stabilizacja bez konieczności stosowania stedicamu
- TimeWarp - użyj funkcji Time-lapse, aby wykonać stabilizację obrazu, w przeciwnym razie Hyperlapse.
- Orientacja portretowa dla mediów społecznościowych.
- Przesyłanie strumieniowe, poprawa jakości dźwięku i inne.
HyperSmooth
GoPro nazywa HyperSmooth "następną generacją" stabilizacji obrazu. To, co marka zyskała dzięki nowej technologii, to coś, co nazwalibyśmy "stabilizacją strumienia". Większość użytkowników fotografuje w ruchu. Firma stworzyła tę technologię od podstaw. HyperSmooth pozbywa się większości szarpnięć i wstrząsów występujących w poprzednich generacjach.
Dla tych, którzy nie wiedzą, jak działa cyfrowa stabilizacja: wybiera ona centralny obszar w kadrze, tworząc wokół niego "ramkę", w obrębie ramki obszar ten może się poruszać w górę, w dół, w lewo, w prawo lub pochylać, aby ostatecznie dopasować położenie każdej kolejnej klatki do poprzedniej. Stabilizacja mapuje klatki na dane z akcelerometru i żyroskopu. Jeśli porównamy stabilizację w HERO6 i HERO7 - nowość to dwie głowy do góry.
Radzimy zobaczyć testy wszystkich popularnych kamer akcji, obok wiodących w branży telefonów z optyczną i cyfrową stabilizacją, technologia HyperSmooth stabilizuje obraz nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Sony X3000 z ich OIS może poradzić sobie z niewielkimi drganiami, ale problemy zaczynają się, gdy tylko drgania się nasilają. Zespół GoPro wykonał naprawdę niesamowitą pracę i pomimo tego, że stabilizacja jest w pełni cyfrowa, nigdy nie zobaczysz zniekształceń obrazu lub dziwnego chybotania, do którego wiele osób jest wręcz przyzwyczajonych. Kamera wykorzystuje unikalną analizę obrazu w czasie rzeczywistym do stabilizacji na nowym poziomie.
Poniżej porównanie wideo pomiędzy iPhoneX (u góry po lewej), Pixel2, Galaxy S9+, HERO6, Sony X3000 i HERO7 z HyperSmooth (na dole po prawej).
HyperSmooth pozwala zrezygnować ze steadicamu w codziennych zadaniach. Dodatkowo można teraz stabilizować zdjęcia wykonywane z dużą prędkością w samochodzie, helikopterze itp.
Ograniczenia HyperSmooth
Stabilizacja w nocy lub przy słabym oświetleniu
Jak pisaliśmy powyżej, Elektroniczna Stabilizacja (EIS) polega na przesuwaniu każdego obrazu zgodnie z poprzednimi klatkami. W przypadku fotografowania w nocy, aparat będzie korzystał z wolnych czasów otwarcia migawki, aby oświetlić scenę. Łącząc wolne prędkości migawki i przechwytywanie ruchu, uzyskasz nieostre zdjęcia. Nie wygląda to źle, ale gdy zaczniesz fotografować HERO7 w wystarczającym świetle, szybko przyzwyczaisz się do dobrych rzeczy. Zdecydowanie zalecamy wyłączenie funkcji HyperSmooth podczas fotografowania w nocy.
Stabilizacja w połączeniu z filtrami światła
Light Filters do GoPro to rodzaj okularów przeciwsłonecznych redukujących ilość światła, które dostaje się do obiektywu (używane do profesjonalnego lub artystycznego projektowania wideo). Należy więc ustawić wolniejszy czas otwarcia migawki. Jeśli fotografujesz nieruchomo, nie spowoduje to zniekształcenia sceny, ale jeśli jest to naprawdę szybko poruszająca się scena, np. zjazd rowerem z góry, nie zalecamy stosowania HyperSmooth.
Jak fotografować HyperSmooth przy słabym oświetleniu
Zazwyczaj fotografujemy przy ISO "min100", ale podczas korzystania z HyperSmooth, nawet w ciągu dnia, zalecamy maksymalne ISO 400. Jeśli chcesz fotografować przy słabym oświetleniu, ustaw maksymalną wartość ISO na 800 lub nawet 1600. Należy pamiętać, że im wyższe ISO, tym więcej szumu będzie na filmie, choć dzięki HyperSmooth taki obraz wygląda bardziej reprezentacyjnie niż rozmazany.
HERO7 Black 16:9 Tryby stabilizacji
Rezolucje |
Liczba klatek na sekundę |
Stabilizacja |
Kąt widzenia |
Zoom |
---|
720 |
60 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Tak |
720 |
240 |
N/A |
Szeroki |
Nie |
1080 |
24 |
HyperSmooth |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
1080 |
30 |
HyperSmooth |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
1080 |
60 |
HyperSmooth |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
1080 |
120 |
Stabilizacja standardowa |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
1080 |
240 |
Nie |
Szeroki |
Nie |
2.7K |
24 |
HyperSmooth |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
2.7K |
30 |
HyperSmooth |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
2.7K |
60 |
HyperSmooth |
Szeroki, Liniowy, Nadzwyczajny |
Tak |
2.7K |
120 |
Nie |
Szeroki |
Nie |
4K |
24 |
HyperSmooth |
Szeroki, szeroki widok |
Nie |
4K |
30 |
HyperSmooth |
Szeroki, szeroki widok |
Nie |
4K |
60 |
HyperSmooth |
Szeroki |
Nie |
HERO7 Black 4:3 Tryby stabilizacji
Rezolucja |
Liczba klatek na sekundę |
Stabilizacja |
Kąt widzenia |
Zoom |
---|
960 |
120 |
Stabilizacja standardowa |
Szeroki |
Nie |
960 |
240 |
Nie |
Szeroki |
Nie |
1440 |
24 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Zoom |
1440 |
30 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Zoom |
1440 |
60 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Zoom |
1440 |
120 |
Stabilizacja standardowa |
Szeroki |
Nie |
2.7K 4:3 |
24 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Zoom |
2.7K 4:3 |
30 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Zoom |
2.7K 4:3 |
60 |
HyperSmooth |
Szerokie, liniowe |
Zoom |
4K 4:3 |
24 |
Stabilizacja standardowa |
Szeroki |
Nie |
4K 4:3 |
30 |
Nie |
Szeroki |
Nie |
Jak widać, główną cechą HERO7 jest tryb HyperSmooth 4K-60 oraz tryb HyperSmooth 2.7K 4:3-60. Dla entuzjastów spędzania czasu na świeżym powietrzu, takich jak kitesurferzy, snowboardziści i narciarze, przygotowano tryb wysokiej częstotliwości odświeżania 1440-120 km/h i 960-240 km/h, w którym niesamowity świat SlowMotion jest widoczny w całej okazałości.
Więcej na temat tych kwadratowych trybów.
Cechy trybów wideo GoPRO HERO7
Stosowane terminy i skróty:
POV: Kamera jest zamontowana na twojej głowie, klatce piersiowej lub w innym miejscu, które tworzy perspektywę pierwszej osoby.
Zamontowane: podobne do POV, ale zwykle odnosi się do kamer zamontowanych na obiektach fizycznych (samochodach, nartach, rowerach itp.)
B-Roll: inne mocowania GoPro (monopody, statywy, uchwyty, itp.)
4K-60 Szeroki
Imponujące bogactwo obrazu i 60 klatek na sekundę demonstruje niesamowitą wszechstronność podczas fotografowania. Teraz nie musisz wybierać między wysoką rozdzielczością a SlowMotion, możesz mieć obie te rzeczy jednocześnie.
Zastosowanie:
Odpowiednie dla Mounted lub B-Roll, ale niepożądane dla POV. Czyli montaż na samochodach, dronach, monopodach, statywach i uchwytach, wykorzystanie do surfingu, nurkowania itp. Ten tryb może być używany jako tryb standardowy, jeśli wymagana jest jakość materiału filmowego SlowMotion.
4K 4:3 – 30
Każde ujęcie w pełni wykorzystuje możliwości sensora GoPro o rozdzielczości 4000x3000 pikseli, co odpowiada rozmiarowi zdjęcia 12 Mp. Jest nieco szerszy niż standardowe wideo 4K i znacznie wyższy, ponieważ ma proporcje 4:3. Najlepiej używać go do nagrań wideo z perspektywy pierwszej osoby (POV) bez funkcji SlowMotion. Później podczas edycji filmu można dynamicznie rozciągnąć go do klatki 16:9 lub po prostu przyciąć obszar, który jest najciekawszy w kadrze i skorygować kompozycję.
Zastosowanie:
We wszystkich środowiskach, bez Slow Motion. Idealna do zdjęć z pierwszej osoby z szerokim kątem widzenia, do montażu kamery na klatce piersiowej lub głowie, idealna dla rowerzystów, narciarzy, snowboardzistów, kitesurferów i wszelkich ekstremalnych aktywności. Dodatkowo świetnie sprawdza się nie tylko na zewnątrz, ale również w pomieszczeniach. Fotografowanie z prędkością 30 klatek na sekundę pozwala na szybkie przycinanie i obróbkę końcową.
Więcej na temat rozdzielczości 4K można przeczytać w naszym wpisie na blogu.
2.7K - 120 Wide
W przeciwieństwie do trybów wysokiej częstotliwości odświeżania obrazu z poprzednich modeli, kamera HERO7 Black oferuje niewiarygodnie ostry, płynny tryb 2,7K-120.
Zastosowanie:
Do zdjęć z trzeciej osoby, do montażu na stabilizatorach, samochodach, dronach, różnych statywach i uchwytach. Do wszystkich aktywności na świeżym powietrzu i sportów: nurkowanie, jazda na deskorolce, itp.
2.7K 4:3 – 60
Ma taką samą szerokość obrazu jak 2.7K, ale rozdzielczość pionową 2028p. Nowy aparat charakteryzuje się czystością obrazu. Podczas edycji można użyć dynamicznego rozciągania, aby dopasować ramkę do formatu 16:9, lub po prostu wykadrować żądany obszar.
Zastosowanie:
Każde ujęcie POV, zwłaszcza jeśli nie jesteś pewien, czy kąt jest odpowiedni. Zapewnia szerokokątne ujęcie oraz możliwość dalszego kadrowania i edycji, przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości i możliwości nagrywania w zwolnionym tempie.
2.7K - 60 Nadzór
Tryb ten wykorzystuje również w pełni sensor aparatu w formacie 4:3 i rozszerza go(!) dynamicznie do formatu 16:9 poprzez przycięcie na środku i rozciągnięcie na krawędziach. Dla tych, którzy chcą zrozumieć bardziej szczegółowo jak działa SuperView, przeczytaj osobny artykuł.
Zastosowanie:
Do filmowania, gdy obiektyw GoPro jest skierowany na Ciebie, a kamera jest zablokowana blisko: boarding, narty, kitesurfing. Świetna opcja, by skorzystać z szerokiego kąta widzenia i wszystkich zalet rozdzielczości 2.7K, ale nie zaprzątać sobie głowy postprocessingiem.
1080 - 240 Wide
Ujęcia akcji w zwolnionym tempie, jakie można uzyskać za pomocą sprzętu GoPro, są tak oszałamiające wizualnie, że nie mogą się nawet równać z 240k/s ze smartfonów. HERO7 Black jest o wiele bardziej wszechstronny i otwiera wiele kreatywnych możliwości.
Zastosowanie:
Dla każdego ujęcia z 8x ultra slow motion. Idealny do fotografowania z użyciem stabilizatora. Należy pamiętać, że ze względu na szybki czas otwarcia migawki, tryb ten jest dość wymagający pod względem oświetlenia - zarówno ogólnej jasności, jak i równomierności sceny.
1440 – 120
Ten tryb będzie dostępny po aktualizacji oprogramowania sprzętowego. Wykorzystywany jest cały sensor, a proporcje obrazu wynoszą 4:3. Może być używany, gdy 60 klatek w 2.7K 4:3 jest niewystarczające.
Zastosowanie:
Szybkie wideo POV, które chcesz zwolnić. Zalecana tylko do filmowania w dobrych warunkach oświetleniowych.
1080 - 120 Superview
W pełni wykorzystuje sensor 4:3 kamery, dynamicznie rozciągając obraz do ramki 16:9. Jest to świetny tryb do wykorzystania, gdy chcemy uzyskać jak najbardziej pionowy kąt widzenia.
Zastosowania:
Szybki POV, który chcesz zwolnić, ale nie chcesz zawracać sobie głowy obróbką. Polecany tylko do sesji z dobrym oświetleniem.
Tryby o niższej rozdzielczości
Wszystkie tryby niskiej rozdzielczości mają podobne atrybuty jakości obrazu jak ich wersje o wyższej rozdzielczości. Na przykład, 1440 - 60kpc jest przeskalowaną wersją 2.7K 4:3 - 60. 1080 - 120k/c jest zredukowaną wersją 2.7K - 120.
Zastosowanie:
Wybór tych trybów fotografowania będzie uzasadniony ze względu na oszczędność miejsca na kartach SD, lepszą kompatybilność surowego materiału z urządzeniami mobilnymi oraz optymalizację procesu edycji na stosunkowo mało wydajnych komputerach.
Dla tych, którzy są zbyt leniwi, aby dużo czytać, oto ustawienia dla maksymalnej ekspozycji każdej sceny:
Wszystkie sceny bez SlowMotion: 4K 4:3 - 30
Wszystkie sceny z funkcją SlowMotion: 4K 60 Wide, 2,7K 120 Wide, 1080 240 Wide
POV ze SlowMotion: 2.7K 4:3 - 60 lub 2.7K Super 60, 1440 - 120 lub 1080 Super 120, 960 - 240
Tryby stabilizacji (HyperSmooth): 4K - 60, 2,7K 4:3 - 60, 2,7K 4:3 - 30
Ustawienia GoPro ProTune dla maksymalnej jakości obrazu:
Balans bieli: Automatyczny lub 5500K (dla światła dziennego)
Profil kolorów: GoPro (płaski - tylko do szczegółowego ręcznego post-processingu)
ISO Min: 100
ISO Maks.: 100 (400-1600, dla zdjęć nocnych)
Ostrość: Niska
Kompensacja EV: 0 lub 0,5 sekundy
Optymalne ustawienia dla wideo, zdjęć i trybu TimeLapse.
Ustawienie dla wideo:
Szybki przegląd ustawień i dlaczego je wybraliśmy.
Wyłączamy Low Light, ponieważ tryb ten automatycznie redukuje liczbę klatek przy słabym oświetleniu. Jeśli jest już ciemno, należy ręcznie podnieść ISO lub zmniejszyć liczbę klatek. Gdy korzystamy z HyperSmooth - ustawiamy stabilizację na "Auto", w tym trybie aparat automatycznie korzysta z HyperSmooth, jeśli wybrany tryb ją obsługuje, a w pozostałych przypadkach ze standardowej.
Ekspozycja jest ustawiana na "0" lub "-0.5", jeśli kadr jest dynamiczny i istnieje możliwość prześwietlenia kadru, np. podczas jazdy na nartach. Ustaw balans bieli na "5500K", szczególnie jeśli fotografujesz kilkoma aparatami, aby światło na zdjęciu było zgodne. "5500K" jest świetna do snowboardu, nurkowania itp. Jeśli robisz zdjęcia tylko jednym GoPro, możesz wybrać tryb "Auto" Jak już wspomnieliśmy wcześniej, ustaw ISO na minimum "100". W przypadku korzystania z HyperSmooth należy ustawić maksymalną wartość "400" lub więcej, w zależności od ilości światła. Ostrość jest ustawiona na "Niski" dla uzyskania naturalnego efektu.
Zalecamy również użycie "GoPro Colors" i ustawienie ustawień audio na "Stereo", aby uniknąć automatycznego przetwarzania dźwięku.
Ustawienia zdjęć:
Zazwyczaj ustawienia dla zdjęć nieruchomych wymagają użycia trackera lub sterowania głosem, a często obu. Używaj do krajobrazów, selfies i zdjęć z przyjaciółmi. Jeśli zamierzasz obrabiać swoje zdjęcia i udostępniać je w mediach społecznościowych, nie wahaj się ustawić RAW na "On". Otwierając plik RAW w edytorze, użytkownik może zmienić wiele parametrów materiału filmowego bez utraty jakości, uzyskując wyższą jakość ujęć i możliwość tworzenia ciekawych efektów. GoPro zapisuje obrazy RAW jako pliki ".gpr" i kopiuje je jako zwykłe pliki JPEG.
Dla tych, którzy nie zamierzają obrabiać zdjęć polecamy "SuperPhoto", w tym trybie zdjęcie będzie obrabiane automatycznie. Balans bieli powinien być ustawiony na "Auto" lub "5500K" dla zdjęć dziennych. ISO może być ustawione na minimum, aby obraz był jak najbardziej wyraźny, bez szumów, ale uważaj, jeśli obraz będzie rozmazany, będziesz musiał użyć wyższego ustawienia ISO.
Ustawienia trybu TimeLapse i burst:
Te 2 tryby są najbardziej odpowiednie dla dynamicznych ujęć. Wiele ustawień jest takich samych jak w przypadku normalnej fotografii. Nie możesz używać RAW w TimeLapse krótszym niż 5 sekund, ale jeśli chcesz robić zdjęcia RAW, ustaw Night TimeLapse Photo, Interval i Shutter na "Auto", a RAW na "On". Ponieważ migawka jest ustawiona na "Auto", ekspozycja w ciągu dnia dostosuje się sama. Przy ISO ustawionym na maksymalną wartość "100" trzeba uważać, aby kadr nie był zbyt rozmazany. Możesz eksperymentować z odstępami czasowymi, aby uzyskać odpowiednie rozmycie, które oddaje wrażenie prędkości i ruchu. Na koniec ustawiamy kolor na "GoPro", a ostrość na "Niska" (wolimy bardziej naturalny wygląd i będziemy dostosowywać ten parametr w postprocessingu).
TimeWarp
TimeWarp to nowa funkcja w HERO7, pozwalająca na tworzenie ustabilizowanego TimeLapse, inaczej zwanego Hyperlapse. Co to za różnica? Time Lapse Video (lub TLV) nie jest stabilizowane! Zwykle TLV jest używany tylko wtedy, gdy kamera jest zamontowana statycznie (np. w samochodzie lub pociągu). Teraz dzięki TimeWarp możesz fotografować bezpośrednio w ruchu i nie musisz się w ogóle martwić o stabilizację.
Stabilizacja w TimeWarp jest naprawdę innowacyjna. Zakres ustawień prędkości wynosi od "2X" do "30X". Ze względu na sposób działania, im bardziej wybierzesz prędkość, tym bardziej stabilne będzie wideo. Wyobraź sobie, że kamera porusza się od lewej do prawej. Normalny TimeLapse będzie nagrywał materiał w ustalonych odstępach czasu, niezależnie od tego, gdzie jest ustawiona kamera. Kiedy wideo jest zszyte razem, wygląda chaotycznie, ponieważ niektóre klatki wyglądają na lewe, niektóre na prawe, a niektóre są proste. TimeWarp szuka następujących po sobie klatek wideo, które są dopasowywane do danych z akcelerometru i żyroskopu.
Jeśli wideo jest przyspieszane 30-krotnie, ma znacznie większy asortyment klatek, aby znaleźć właściwą, pasującą do poprzedniej klatki. W tym czasie "2X" usuwa tylko połowę klatek, w którym to przypadku, oczywiście, część oryginalnego ruchu jest zachowana. Z tego powodu nie zalecamy stosowania prędkości mniejszych niż "10x", jeśli fotografujesz z ręki. Jeśli kamera jest zamontowana na czymś stabilnym, np. na samochodzie lub rowerze, można spróbować "5X" lub nawet "2X".
Używanie różnych prędkości TimeWarp
Prędkość |
Oryginalny czas nagrywania |
TimeWarp Time |
Korzystanie z |
Przykłady |
---|
2Х |
1 min |
~30 sek. |
Poruszające się pojazdy/działanie z kamerą patrzącą w jednym kierunku. Dla małych wstrząsów/niestabilnych instalacji |
Do montażu na głowie/tułowiu. Uchwyt samochodowy, uchwyt rowerowy. |
5Х |
3 min |
~30 sek. |
Poruszające się pojazdy/aktywność z kamerą patrzącą w jednym kierunku lub HyperLaps ze stabilizatorem. Dla instalacji wstrząsowych/niestabilnych |
Do montażu na rowerze, łodzi, deskorolce. Do HyperLapse z użyciem stabilizatora. |
10Х |
5 min |
~30 sek. |
Wolny ruch kamery w przestrzeni, ale z większymi wstrząsami |
Uchwyt na głowę do biegania, kajakarstwa. Do HyperLapse z użyciem stabilizatora. |
15Х |
5-7 min |
~30 sek. |
Powolny ruch kamery w przestrzeni, jeśli jest dużo wstrząsów i niestabilności, kamera będzie czyścić niefortunne ruchy klatek. |
Do montażu na klatce piersiowej/głowie, do biegania i chodzenia, spływu rzeką, Hyperlapse z ręki. |
30Х |
15 min |
~30 sek. |
Wolno poruszająca się kamera w przestrzeni, z największą niestabilnością i drganiami |
Do montażu na głowie, klatce piersiowej podczas biegania, chodzenia, wędrówek, HyperLapse prosto z ręki podczas chodzenia i biegania. |
Funkcja TimeWarp jest dostępna w rozdzielczości 4K i 1080 przy 30 klatkach na sekundę dla formatu 16:9, a także 2,7K 4:3 i 1440 przy 30 klatkach na sekundę dla formatu 4:3. Obecnie nie ma opcji ProTune dla funkcji TimeWarp i funkcja ta nie wykorzystuje kodeka HEVC.
Transmisja na żywo
Za pomocą aplikacji GoPro można przesyłać strumieniowo wideo na żywo. Opcja ta jest obecnie domyślnie dostępna dla Facebooka oraz dla każdego zasobu, który zaakceptuje RTMP-URL. Oznacza to, że możesz przesyłać strumieniowo do serwisów Youtube, Vimeo i innych platform wideo bezpośrednio z kamery. Instagram jest zazwyczaj na szczycie listy priorytetów, a my damy Wam znać, jak tylko GoPro zsynchronizuje się również z tą siecią społecznościową.
Przesyłanie strumieniowe odbywa się za pośrednictwem sieci Wi-Fi kamery, która łączy się z punktem dostępu i przesyła strumieniowo pliki wideo na żywo. Możesz użyć domowej sieci Wi-Fi lub telefonu jako modemu. Transmisja na żywo może być filmowana w jakości 720P i wygląda świetnie na większości urządzeń. Podczas transmisji strumieniowej można zapisywać wideo na karcie pamięci w rozdzielczości 1080P przy 60 klatkach na sekundę. Podczas filmowania na żywo kamera automatycznie ustawi domyślne ustawienia wideo z włączoną funkcją HyperSmooth i wyłączoną funkcją ProTune.
Należy pamiętać, że nie można nagrywać strumienia w pionie lub w trybie portretowym, a Facebook nie może odczytać plików GoPro specyficzne jeszcze.
Aktualizacje HERO7 związane z użytecznością
Orientacja portretowa, odtwarzanie w zwolnionym tempie, krótkie klipy, timer zdjęć, opcja HEVC
Oczywiście HERO7 ma wiele aktualizacji użyteczności, być może nawet więcej niż niektóre z nowych funkcji wymienionych powyżej. Ogólnie interfejs jest znacznie ulepszony, responsywność i reakcja wszystkich elementów menu jest zupełnie nowa. Różne opcje rozdzielczości są teraz uporządkowane w różnych przypadkach, w oparciu o współczynnik proporcji. Dla każdego formatu obrazu (4:3 i 16:9) masz teraz tylko 4 opcje rozdzielczości i nie musisz przewijać całej listy 8 linii. Poniżej przedstawiamy główne aktualizacje interfejsu.
Orientacja portretowa
Jedną z kluczowych nowych funkcji jest możliwość fotografowania w pionie. "Ale moglibyśmy to zrobić, po prostu obracając kamerę", możesz powiedzieć, co jest prawdą, ale teraz pliki są zapisywane w orientacji pionowej, więc eksportowanie filmów do mediów społecznościowych jest natychmiast łatwiejsze. Jeśli kiedykolwiek kręciłeś pionowe wideo na GoPro i próbowałeś opublikować je na Instagramie, wiesz już, że jest to żmudny proces wymagający użycia wielu aplikacji. Teraz Twoje unikalne treści mogą przejść z oficjalnej aplikacji bezpośrednio na Instagram. Pionowe ujęcie tworzy wspaniały szeroki widok, którego nie da się uchwycić aparatem telefonu.
Krótkie klipy
Gdy jesteś w trybie wideo, na tylnej ściance aparatu pojawia się nowy przycisk - krótkie kliknięcie. Po włączeniu tej funkcji obraz wideo będzie nagrywany przez 15 lub 30 sekund. Jest to świetny sposób na uchwycenie krótkich, ciekawych i efektownych momentów z szybkim dostępem (nie musisz oglądać klipu przez kilka minut w poszukiwaniu tego małego fragmentu pamiętnego materiału). Na tylnym ekranie zostanie wyświetlony czerwony pasek wokół krawędzi ekranu, informujący o tym, ile czasu pozostało do końca, podczas gdy na przednim wyświetlaczu pojawi się odliczanie czasu. Ogromnym plusem tej funkcji jest możliwość przesyłania filmów do serwisów społecznościowych, takich jak Instagram stories, bez konieczności ich przycinania.
Odtwarzanie i zwolnione tempo
Odtwarzanie jest jedną z najważniejszych aktualizacji w użytkowaniu HERO7. Przesyłanie treści i wyszukiwanie filmów w nowym modelu jest znacznie szybsze. Jeśli chcesz szybko przejrzeć swoje nagrania, wystarczy przesunąć ekran w tył, aby wyświetlić najnowsze zdjęcie lub film. Przeciągnij w dół, aby wrócić, lub przeciągnij w lewo, aby przejść do poprzedniego klipu. Aparat wreszcie posiada możliwość odtwarzania materiałów w zwolnionym tempie bezpośrednio w aparacie. Podczas odtwarzania klipu wideo w zwolnionym tempie dostępny jest przycisk prędkości, który zmniejsza częstotliwość odświeżania do 30 klatek na sekundę. W zależności od tego, ile klatek zostało nagranych, film będzie odtwarzany z prędkością 1/2 przy 60, 1/4 przy 120 i 1/8 przy 240kps.
Kodek HEVC/H.265
HERO7 Black wykorzystuje najnowszą technologię kompresji HEVC. Kamera przechwytuje wideo i kompresuje je do rozmiaru poprzednich generacji. Oznacza to, że obraz wygląda o 30% lepiej przy tym samym rozmiarze pliku (jeśli bitrate jest równy). W praktyce, podczas nagrywania ruchomych scen nową kamerą GoPro, każda pojedyncza klatka będzie wyraźna i ostra. Wcześniej, w scenach z dużą ilością poruszających się obiektów (fale, wietrzny las, itp.), nierzadko dochodziło do rozmycia obrazu lub "zamrożenia" kadru przy szybkim ruchu i wyższych rozdzielczościach.
Z nowym GoPro możesz zapomnieć o tych niuansach. Materiał filmowy zarejestrowany w ruchu z największą szybkością będzie ostry nawet w zwolnionym tempie. W rzeczywistości, jeśli fotografujesz w 4K 4:3, zdjęcia wyglądają niemal identycznie jak te wykonane w trybie fotograficznym.
Timer zdjęć
W każdym z trybów fotografowania (pojedyncze zdjęcie, zdjęcie seryjne, zdjęcie nocne), po lewej stronie ekranu pojawia się nowy przycisk "Timer" (ustawiony na 3 lub 10 sekund). Jest to bardzo prosty dodatek, ale bardzo przydatny do selfies, akcji, czy po prostu robienia zdjęć prosto z ręki. Po użyciu na przednim ekranie pojawia się licznik odliczający czas, dzięki czemu zawsze wiesz, ile czasu pozostało do zrobienia zdjęcia.
SuperPhoto
SuperPhoto to dodatek do robienia zdjęć na HERO7 Black. Dzięki SuperPhoto Twoje zdjęcia będą wyglądały jak wyjęte z magazynu. Będzie to "inteligentny HDR", który tworzy kilka typów zdjęć naraz, a następnie decyduje, który z nich jest najlepszy w danej sytuacji. HDR (High Dynamic Range), MFNR (Multiframe Noise Reduction) i LTM (Local Tone Mapping) to różne typy zdjęć, które wykonuje, a następnie wybiera bardziej odpowiedni dla danej sceny. Funkcja ta może być używana tylko w trybie pojedynczego zdjęcia.
Zgodność akcesoriów dla HERO7
HERO7 ma taki sam rozmiar i kształt jak jej poprzedniczka. Rama jest taka sama, z wyjątkiem liczby "7" nadrukowanej z boku. Oznacza to, że HERO7 jest kompatybilna z wszystkimi poprzednimi akcesoriami GoPro, a także z Karma Grip i Karma Drone. Pokrywa obiektywu w HERO7 jest nieco bardziej zaokrąglona, ale ma ten sam kształt, więc akcesoria takie jak filtry i obiektywy są w pełni kompatybilne z kamerą.
Jeśli chodzi o baterie, to są one takie same jak w HERO6 i HERO5. Niestety, nie oznacza to poprawy czasu pracy na baterii. Nie ma oficjalnego oświadczenia dotyczącego ich długowieczności, ale zakładamy, że dostaniesz mniej więcej taki sam czas pracy na baterii jak w poprzednim HERO6, może nawet mniej. Jeśli używasz HyperSmooth lub TimeWarp - funkcje te skrócą czas pracy na baterii o około 20%. Zalecamy zakup co najmniej jednej dodatkowej baterii. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule "5 akcesoriów, których będziesz potrzebował zaraz po zakupie GoPro".
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł odkryć niektóre z tajemnic nowego GoPro i odpowiedział na wiele pytań użytkowników. Zostaw swój komentarz, zadawaj pytania i dziel się swoimi doświadczeniami, poświęcimy maksimum uwagi każdemu aktywnemu czytelnikowi, cóż, najciekawsze komentarze mogą stać się nowymi pomysłami na przyszłe artykuły! Dziękujemy za uwagę i życzymy powodzenia! Z poważaniem WazzA.
Zapraszamy do subskrybowania oficjalnej strony Wazzy na Facebooku, a także naszego kanału na Telegramie, Instagramie i YouTube.
Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz tekst i naciśnij Ctrl+Enter.